رنگ جلای آلکیدی شیمی‌لاک

رنگ جلای آلکیدی شیمی‌لاک رنگ جلای آلکیدی پوششی شفاف و براق است. این پوشش بر پایه رزین های آلکیدی و رزین های نفتی تهیه و تولید می‌شود.

رنگ جلای آلکیدی شیمی‌لاک

رنگ جلای آلکیدی شیمی لاک از کیفیت مطلوبی برخوردار است و گزینه‌ای ایده آل برای استفاده و رنگ آمیزی سطوح در فضاهای داخلی و خارجی است. از این پوشش هم می‌توان برای سطوحی که تاکنون رنگ نشده‌اند و هم برای تعمیرات استفاده کرد. این رنگ برای مواردی که نیاز به لایه ای براق و شفاف با دوام و ماندگاری بالا نیز انتخابی مناسب است. از ویژگی های بارز این پوشش سازگاری با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف است. رنگ جلا از زمان خشک شدن مناسبی برخوردار بوده و چسبندگی فوق العاده ای به سطح دارد و از ورود هوا به سطح استفاده شده به خوبی جلوگیری می‌کند. این رنگ از رنگا های روغنی سخت تر است و برای سطوحی که به پوششی با دوام تر نیاز دارند انتخاب خوبی است و از مقاومت خوبی در برابر ضربه و سایش برخوردار است.

این پوشش برای کلیه سطوح چوبی داخلی ساختمان ها، کابینت، درب‌های چوبی، مبلمان‌ها، همچنین سطوح فلزی و غیر فلزی به کار رفته در محیط های شهری، روستایی و نیمه صنعتی به عنوان پوششی حفاظتی و تزیئنی استفاده می‌شود. جلای آلکیدی برای رنگ آمیزی و حفاظت از سایبان‌ها، پارکت ها و نرده‌ها، سطوح گالوانیزه و آلیاژهای سبک نیز قابل استفاده است.

خواص رنگ جلای آلکیدی

1- براق کردن سطوح چوبی و فلزی

2- اجرای سریع و آسان

3- چسبندگی بالا به سطح مورد استفاده

4- انعطاف پذیری عالی

5- ماندگاری و دوام بالا

6- مقاوم در برابر ضربه و سایش

7- قابلیت دریافت پوشش مجدد. این پوشش محدودیتی از لحاظ اجرا به صورت چند لایه با رعایت فاصله زمانی استاندارد ندارد.

8- سازگاری با شرایط جوی و متغیر آب و هوایی ایران

عوامل متعددی در مدت زمان خشک شدن جلای آلکیدی تاثیر دارد از جمله

1- جریان هوا

2- میزان رطوبت

3- دمای محیط

4- ضخامت و تعداد لایه های رنگ شده.

زمان خشک شدن سطحی این پوشش 4 الی 5 ساعت و مدت زمان لازم برای خشک شدن کامل رنگ 24 ساعت است.

چگونگی آماده سازی سطح

هنگام استفاده از این رنگ سطح مورد نظر را باید از هرگونه چربی و آلودگی و رطوبت پاک کرد. در صورتی که رنگ های قدیمی پوسته شده باشند، سطح  را باید با برس سیمی تمیز و صاف کرد.  برای از بین بردن رنگ های قدیمی باید از سنباده استفاده کرد. هنگام استفاده از سطح فلزی هیچ گونه زنگ زدگی روی سطح فلزی نباید باشد.

روش اعمال

تمام تجهیزات مورد استفاده قبل از استفاده باید تمیز شود. محتوای درون ظرف را باید قبل از استفاده خوب مخلوط کرد تا یکدست شود. برای رقیق کردن این پوشش می توان از تینر یا بنزین هم استفاده کرد. نسبت ترکیب تینر روغنی به رنگ به دمای محیط، سطح زیر کار و نیز وسیله رنگ آمیزی بستگی  دارد. ولی در شرایط نرمال رنگ آمیزی، میزان اختلاط تینر روغنی به روغن جلا آلکیدی بر حسب درصد وزنی به شرح زیر میباشد.

1- قلم مو: 25 تا 30 درصد

2- غلتک: 20 تا 25 درصد

3- پیستوله: 30 تا 35 درصد

رنگ های جلا با کیفیت های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند و در نتیجه نیز قیمت های متفاوتی دارند. برای تهیه عمده رنگ های جلا با بهترین کیفیت ها و قیمت مناسب با کارشناسان فروش بازرگانی رادین در ارتباط باشید.

 

رنگ جلای آلکیدی شیمی‌لاک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما